درمان شو

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی مجموعه حرکات و فنونی است که روی بدن شخص انجام می شود و باعث رفع خستگی و ایجاد آرامش و درمان بسیاری بیماری ها می گردد.ماساژ برای رفع استرس و غلبه بر خود هم مفید می باشد. علاوه بر این ماساژ سبب رفع خستگی، بالارفتن سطح هوشیاری، میزان اکسیژن رسانی به مغر، تمدد اعصاب، افزایش و ایجاد انگیزه در فرد و .. می گردد و همچنین ماساژ  بیماری هایی نظیر درد ستون فقرات، سیاتیک، بد خوابی، میگرن، واریس، کوفتگی، سرطان پستان و …. را هم می تواند درمان نماید.

امروزه به جای استفاده از ماساژ به روش سنتی از صندلی های ماساژ استفاده می کنند که هم همیشه در دسترس است و هم دیگر نیاری به فردی برای ماساژ نیست.

مزایایی که استفاده از صندلی ماساژ در مقایسه با ماساژ سنتی دارد:

1) نیازی به در آوردن لباس ها و چرب کردن بدن نیست و گرما از طریق اشعه مادون قرمز اتفاق می افتد.

2) دستگاه ماساژور با فشار دادن بر روی نقاط مشخص و خاصی از بدن سبب افزایش ترشح هورمون های اندورفین(نابود کننده های درد) و سروتونین(تعدیل کننده خلق و خوی) و همچنین آزاد شدن هورمون کورتیزول(استرس)می شود که با این کار سبب می شوند میزان افسردگی و اضطراب در بدن فرد کاهش یابدو همچنین در دفع سموم و مواد زائدی که داخل بدن تولید می گردد،کمک می کنند.بر همین اساس ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.

3) استفاده از دستگاه بسیار مناسب برای کارمندان و ورزشکاران است. تا گرفتگی و خستگی های روزمره را رفع کند.


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

لارنگوسکوپ

از این وسیله برای مشاهده حنجره و حلق استفاده می کنند. لارنگوسکوپ خود انواعی متنوعی دارد که در زیر به بیان هریک می پردازیم

1) لارنگوسکوپ آینه ای: در این روش یک آیینه کوچک در عقب دهان بیمار قرار می دهند قبل از انجام این کار حتما باید بیمار را بیهوش کرد.

2) لارنگوسکوپ سخت: این روش نمای بزرگ شده ای از حنجره را در اختیار قرار می دهد. 

3) لارنگوسکوپ قابل انعطاف: در این روش یک منبع نوری و دستگاه بزرگنمایی داخل یک لوله ی نرم و قابل انعطاف قرار گرفته اند. قبل از انجام معاینه، ناحیه ی بینی را که لوله از آن عبور داده می شود به صورت موضعی بی حس می کنند و به وسیله ی لارنگوسکوپ داخل حنجره را نگاه می کنند. از این وسیله برای مشاهده ی نازوفارنکس (فضای اتصال حلق به حفره ی بینی)، کام نرم، حلق و پشت زبان استفاده می شود.

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر درباره قیمت ها و مشاوره با مشاورین درمان شو تماس بگیرید.


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

لارنگوسکوپ چیست

از لارنگسکوپ معمولا برای مشاهده حنجره و حلق به گار می رود و در برخی موارد برای معاینه سر و گردن استفاه می شود.

لارنگسکوپ خود انواع متفاوتی دارد 

نوع ا) لارنگسکوپ آینه ای :در این روش یک آینه ی کوچک مخصوص در عقب دهان بیمار در زاویه ای قرار داده می شود که نور مستقیم را به حنجره می تاباند. قبل از انجام این معاینه از بی حسی موضعی به منظور کاهش رفلکس بیمار استفاده می شود.

نوع 2) لارنگسکوپ سخت:  این روش دقیق ترین نمای بزرگ شده از حنجره را در اختیار قرار می دهد. در لارنگوسکوپ سخت، یک دستگاه بزرگنمایی و منبع نوری در داخل یک لوله ی سخت قرار گرفته اند.

نوع 3) لارنگسکوپ قابل انعطاف: در این روش یک منبع نوری و دستگاه بزرگنمایی داخل یک لوله ی نرم و قابل انعطاف قرار گرفته اند. قبل از انجام معاینه، ناحیه ی بینی را که لوله از آن عبور داده می شود به صورت موضعی بی حس می کنند و به وسیله ی لارنگوسکوپ داخل حنجره را نگاه می کنند. از این وسیله برای مشاهده ی فضای اتصال حلق به حفره ی بینی، کام نرم، حلق و پشت زبان استفاده می شود.



  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰
کار تب سنج و دماسنج های دیجیتال مانند دماسنج های جیوه ای یا الکلی است.
اما با این تفاوت که نوع دیجیتالی دارای سرعت و دقت بالاتری است، خواندن عدد از روی آن آسان است و دیگر نگران شکسته شدن دماسنج و پخش شدن مایع درون آن نیستیم.
اندازه گیری دما می تواند به صورت های مختلفی انجام پذیرد که دقیق ترین نوع آن اندازه گیری از طریق رکتال (مقعد) است. 
بعد از اندازه گیری از طریق مقعد، به دقیق ترین اندازه گیری از طریق زیر بغل می توان اشاره نمود که معمولا تب سنج و دماسنج هایی که زیر بغلی هستند برای رکتال و داخل دهانی نیز قابل استفاده هستند ولی به دلیل مسائل بهداشتی بهتر است از دماسنجی که برای مقعد استفاده شده است برای دهان استفاده نشود.

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰
شیر دوش وسیله ای است که بسیار مورد استفاده برای خانم هایی است که در خارج از منزل شاغلند و برای شیر دادن فرزندان خود در طول روز از این وسیله استفاده می کنند.
 شیر دوش ها دو نوع دارند 1) دستی 2) برقی
شیر دوش دستی ارزانتر، با سر و صدای کمتر، و عملکرد آن خیلی شبیه تر به مکیدن توسط نوزاد است. برخی معتقدند که شیردوش های دستی نمی توانند سینه را به طور کامل خالی کنند و همین امر سبب کمتر شدن میزان ترشح شیر می شود.
اما شیر دوش های برقی استفاده آسانتری دارند و معمولا مادرانی که زیاد از این وسیله استفاده می کنند نوع برقی این وسیله را انتخاب می کنند. این شیر دوش ها با باتری کار می کنند و از معایب آن می توان سنگینی و سر و صدای زیاد را نام برد.
 شیر دوش مذکور از نوع برقی می باشد و شما می توانید برای تهیه آن با شرکت تجهیزات پزشکی درمان شو در تماس باسید.


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰
شیردوش وسیله ای است که معمولا برای مادرانی که شاغل هستند و دور از فرزندان خود استفاده می شود. شیر مادر در دمای محیط تا 6 ساعت و در یخچال تا 2 یا 3 روز سالم می ماند. از مزایای دیگر شیردوش بیرون آمدن نوک سینه های صاف و راحت تر شیر خوردن نوزاد می باشد. قسمت های تشکیل دهنده ی شیردوش شامل موارد زیر می باشد:
پوشش سینه که مخروطی شکل بوده و در قسمت نوک سینه قرار می گیرد
پمپ شیردوش که محفظه ای نرم است و وظیفه ی آن بیرون کشیدن شیر است.
ظرف شیر که در زیر پوشش سینه قرار می گیرد و قابل جدا شدن است. شیر در درون این ظر ف جمع می شود. ظرف شیر می تواند یکبار مصرف یا قابل استفاده ی مجدد باشد.
شیر دوش ها در دو نوع دستی و برقی موجود می باشند.

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰
این دستگاه ساخت شرکت ریشتر آلمان است. و به طور کل افتالموسکوپ وسیله ای است که برای معاینه چشم از آن استفاده می شود. 

از مزایای این افتالموسکوپ وجود لنز ضد گرد و غبار می ­باشد. هم ­چنین امکان انتخاب نوع لامپ از بین مدل ­های لامپ خلاء 2.7 ولتی، لامپ هالوژن 2.5 ولتی و لامپ LED وجود دارد. ویژگی منحصر به فرد این محصول استفاده از فناوری نوین (سبز) به منظور کاهش چشمگیر مصرف انرژی بدون اثر منفی بر کیفیت نور می ­­باشد.

 

  • darmanshow darmanshow