درمان شو

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فشار خون در سنین مختلف اندازه های متفاوتی دارد و نمی توان به طور کل یک عدد مطلق را به عنوان فشار خون نرمال بیان کرد.

ریشه اصلی فشار خون بالا ، ارثی می باشد و همچنین به آن قاتل خاموش نیز می گویند.فشار خون علائمی ندارد و می تواند کشنده نیز باشد، پس اندازه گیری فشار خون خیلی مهم و ضروری می باشد. 

در نتیجه از 20 سالگی به بالا حتما فشار خون خود را چک کنید. بنابراین داشتن یک دستگاه فشارسنج در هر خانه ای لازم و ضروری است.

فشارسنج ها در دو نوع عقربه ای و دیجیتالی ساخته شده اند که نوع عقربه ای را هر کسی نمی تواند استفاده کند و کار با آن کمی مشکل است اما استفاده از نوع دیجیتالی سهل و آسان است.


تجهیزات پزشکی درمان شو

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

لارنگوسکوپ

لارنگوسکوپ، وسیله ای است که برای معاینه حلق و حنجره از آن استفاده می شود.
لارنگوسکوپ ها انواع متنوعی دارند.
1) آینه ای: در انجام این روش، یک آینه کوچک مخصوص در عقب دهان بیمار قرار داده می شود. در این روش از بی حسی موضعی به جهت کاهش رفلکس بیمار استفاده می شود.
2) سخت: این روش دقیق ترین نمای بزرگ شده از حنجره را در اختیار پزشک قرار می دهد. در لارنگوسکوپ سخت، یک دستگاه بزرگنمایی و منبع نوری در داخل یک لوله ی سخت قرار گرفته اند. 
3) قابل انعطاف: یک لوله قابل انعطاف است که آن را از ناحیه بینی عبور می دهند و با استفاده از لارنگوسکوپ درون حنجره را نگاه می کنند. 

جهت تهیه انواع لارنگوسکوپ به تجهیزات پزشکی درمان شو مراجعه کنید.
  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

سونای صورت منافذ مسدود شده پوست را باز و تمیز می کند. برای استفاده از سونای صورت می توانید یک دستگاه کوچک و قابل حمل مخصوص خریداری کنید و به آسانی و با هزینه کم این کار را انجام دهید.

شما میزان مورد نظر  آب را داخل دستگاه می ریزید و پس از چند ثانیه آب داغ شده و بخار تولید می کند. حال با استفاده از یک حوله مانع از خارج شدن بخار آب به بیرون شوید و خود را در معرض بخار آب قرار دهید. با انجام این کار، یک بار در هفته می توانید از داشتن پوستی شفاف و لطیف لذت ببرید.


انواع محصولات سونای صورت در سایت تجهیزات پزشکی درمان شو

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

هوای پیرامون ما دارای 78 درصد نیتروژن، 1 درصد آرگون و فقط 21 درصد اکسیژن می باشد اما برخی بیماران نیاز به هوایی دارند که 100 درصد اکسیژن باشد. این کار توسط دستگاه اکسیژن ساز انجام می گیرد.

کارکرد این دستگاه همانند یک پنجره تهویه هوای مطبوع است بدین صورت که هوای موجود در فضا را می گیرد، در آن تغییراتی می دهد و در نهایت در یک فرم جدید ارائه می دهد. از این دستگاه به منظور متمرکز کردن اکسیژن موجود در فضا استفاده می شود تا گاز اکسیژن غنی شده را به طور مستمر و یا پالسی برای بیمارانی که سطح اکسیژن خون آن ها پایین است تامین کند.

باید گفت، در مواردی که بیمار نیاز دائم به اکسیژن دارد و یا در جایی که نگه داری کپسول اکسیژن خطرناک است این دستگاه جایگزینی کار آمد، مناسب ، امن  و مقرون به صرفه برای تامین اکسیژن است.


برگرفته از نوشته های تجهیزات پزشکی درمان شو

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

ماساژ، مجموعه اعمالی است که روی بافت های نرم بدن انجام می شود و سبب رفع خستگی، بالارفتن سطح هوشیاری، میزان اکسیژن رسانی به مغز، تمدد اعصاب، افزایش و ایجاد انگیزه در فرد و .. می گردد.

ماساژ درمانی از دیرباز استفاده می شده و تاریخچه آن به 2700 سال قبل از میلاد بازمی گردد. در گذشته برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ عضلات و پوست و نیز تمریناتی بر روی دست و پا توصیه شده است.

انواع ماساژورها شامل: ماساژور پا، ماساژور گردن، پشتی بالشتک ماساژور، ماساژور کمر، ماساژور دست و ماساژور کف پا است.

فروش انواع ماساژور در فروشگاه تجهیزات پزشکی درمان شو


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

نوزادان در روزهای اول زندگی خود بخشی از وزن بدن خود (حدود 5 تا 7 درصد از وزن) را از دست می دهند البته قابل گفتن است که ممکن است این مقدار حتی تا 10 درصد هم برسد.

ولی ظرف مدت 10 تا 15 روز باید وزن کودک به زمان تولد بازگردد، در غیر این صورت به پزشک مراجعه شود تا علت موضوع مشخص شود.

افزایش وزن در 6 ماه اول زندگی سریع تر است و در هفته های اول، هر هفته بین 120 تا 240 گرم است یعنی هر ماه، حداقل باید 500 گرم به وزن نوزاد اضافه شود. بعد از 6 ماهگی سرعت افزایش وزن کمتر شده و هر ماه حداقل 350 تا 400 گرم می باشد.

از 12 تا 24 ماهگی افزایش وزن باز هم کمتر شده و به رقمی حدود 200 گرم در ماه می رسد. بنابراین وزن کودک حوالی 4 تا 5 ماهگی 2 برابر، در یک سالگی 3 برابر و در سن دو سالگی 4 برابر وزن بدو تولد می شود.

بنابراین حتما یک ترازو برای وزن کشی کودک خود داشته باشید.


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان خستگی خود را از تن به در برد و به آرامش رسید استفاده از ماساژ می باشد.


حال در گذشته چنین بود که برای انجام یک ماساژ خوب و حرفه ای حتما نیاز به مراجعه به یک مرکز ماساژ بود که در آنجا این عمل توسط یک فرد انجام می گرفت. با پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع گوناگونی از دستگاه های ماساژ به وجود آمده از جمله ماساژورهای دستی و ماساژورهای برقی که با استفاده از آنها می توان در خانه،ماشین و حتی محل کار تجربه شیرین یک ماساژ حرفه ای را داشت.


یکی از انواع ماساژور، ماساژور پا است. از آنجایی که پا محل تجمع اعصاب مرکزی و نقاط متمرکز فشار است، با ماساژ این ناحیه می توان استرس و خستگی را کاهش داد و به یک آرامش روحی نسبی دست یافت. از مزایای ماساژور پا می توان به افزایش گردش خون، تسکین آسیب های پا و مچ پا، تسکین تنش و استرس، درمان سردرد، کاهش فشار خون و درمان تورم در زنان باردار اشاره نمود.


ماساژور برقی: از این وسیله برای درمان گرفتگی عضلات و دردهای مزمن استفاده می شود.

ماساژور صورت: برای جوانسازی و جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده می شود.

ماساژور دستی: دستگاه های کوچک و سبکی هستند که با باتری کار می کنند و قابلیت شارژ دارند.  این دستگاه های ماساژور قسمت خاصی از بدن را با قدرت قابل تنظیم بسته به فشار و نیاز فرد، ماساژ می دهند.



 

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

در یک دستگاه فشارسنج نوسانی(دیجیتالی)، یک کاف به دور قسمت بالایی دست بسته می شود. مدل های جدیدتر از روش منطق فازی جهت یافتن مقداری که باید کاف پر شود استفاده می کنند تا به فشار تقریبا 20 میلیمتر جیوه بالاتر از فشار سیستولیک برای هر فرد برسند. زمانی که کاف با این فشار کاملا پر شده است، هیچ جریان خونی در شریان ایجاد نمی شود. زمانیکه باد کاف کم میشود و فشار آن به پایین تر از فشار حداکثری می رسد، خون دوباره در شریان به جریان می افتد و لرزش های قابل اندازه گیری در دیواره رگ ایجاد می شود و زمانی که باد کاف به قدری کم می شود که فشار از فشار حداقلی کمتر می شود، جریان خون با نبض معمولی در رگ ها ایجاد شده و ارتعاشی در دیواره رگ ایجاد نمی کند. ارتعاشات در دیواره رگ زمانی ایجاد می شوند که فشار کاف به قدری زیاد است که خون مجبور است به دیواره رگ فشار وارد کند تا جریان درون شریان ایجاد شود.

این ارتعاشات از دیواره رگ به هوا و سپس کاف منتقل شده و از آنجا به مبدل منتقل می شود که مقادیر اندازه گیری شده را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کند. این دستگاه های دیجیتال در هر ثانیه فشار را در حدود 4 میلیمتر جیوه کاهش می دهند که باعث می شود از دستگاه های عقربه ای کندتر به نظر برسند، اما اینها دقیق تر هستند.



  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

فشارسنج ها از پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی می باشند. که به سه نوع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی تقسیم می شوند.

فشارسنج های عقربه ای از پرمصرف ترین فشارسنج هاست. این نوع فشارسنج ها در صورت کالیبره بودن دقت بهتری نسبت به نوع جیوه ای دارند. 

فشارسنج های عقربه ای سه نوع هستند:

  • فشارسنج عقربه ای جیبی: این مدل به دلیل قابل حمل بودن و قیمت کم آن محبوب ترین مدل این فشارسنج ها به حساب می آید و بین دانشجویان پزشکی و پرستاران بسیار محبوب است.
  • فشارسنج عقربه ای پالم: این مدل در سرویس های اورژانس که نیاز به کاف هایی در سایز های متفاوت احساس میشود محبوبیت دارد. در این مدلها تعویض کاف بسیار راحت است و میتوان تنها با یک دست فشار را اندازه گیری کرد.
  • فشارسنج عقربه ای ساعتی شکل: این مدل ها معمولا در مطب دکترها و کلینیک ها کاربرد دارند و با داشتن صفحه بزرگ، امکان خواندن عدد فشار را از فاصله نسبتا زیاد برای پزشک فراهم میکند. این دستگاه ها را می توان به دیوار نصب کرد یا روی میز قرار داد و یا جهت حمل و نقل به یک پایه متصل کرد.

فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی

  • darmanshow darmanshow