درمان شو

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به تمام افراد جامعه توصیه می شود که حتما هر چند وقت یکبار آزمایش قند خون بدهند تا از وضعیت خود به خوبی آگاه شوند. ولی به طور کل بیماران دیابت باید هرروز قند خون خودرا چک کنند.  راه ساده این مشکل، خرید دستگاه های اندازه گیری قندخون خانگی است. 

تست قند خون رایگان:فروشندگان کالای پزشکی در سطح بازار بسته هایی را ارائه می دهند که محتوی یک دستگاه تست قند خون، چندین بسته نوار تست قند خون و همچنین سوزن تست قند خون می باشد، که عملا هزینه دستگاه تست قند خون در این بسته ها رایگان ارائه می شود.

تست قند خون در بارداری: در طول برداری حتما باید قند خون خود را اندازه گیری کرد تا از بروز دیابت بارداری جلوگیری کنیم.



  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

لارنگوسکوپ وسیله ای است که برای معاینه حلق و حنجره توسط پزشکان استفاده می شود.

انواع لارنگوسکوپ شامل

1) لارنگوسکوپ آینه ای: یک آینه ی کوچک مخصوص در عقب دهان بیمار  قرار داده می شود که نور مستقیم را به حنجره بتاباند.

2) لارنگوسکوپ سخت: نمای بزرگ شده از حنجره را در اختیار می گذارد. در لارنگوسکوپ سخت، یک دستگاه بزرگنمایی و منبع نوری در داخل یک لوله ی سخت قرار گرفته اند.

3) لارنگوسکوپ قابل انعطاف: در این روش یک منبع نوری و دستگاه بزرگنمایی داخل یک لوله ی نرم و قابل انعطاف قرار گرفته اند. قبل از انجام معاینه، ناحیه ی بینی را که لوله از آن عبور داده می شود به صورت موضعی بی حس می کنند و به وسیله ی لارنگوسکوپ داخل حنجره را نگاه می کنند. از این وسیله برای مشاهده ی نازوفارنکس (فضای اتصال حلق به حفره ی بینی)، کام نرم، حلق و پشت زبان استفاده می شود.

 انواع تجهیزات پزشکی

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

تشک‌ مواج چیست

زخم بستر آسیبی هست که بر اثر فشار طولانی مدت بر سطح پوست ایجاد می شوداین زخم ها کم کم به زخم باز و دردناکی تبدیل می شوند اگر به آن‌ها رسیدگی نشود عفونت می کنند راه حل جلوگیری از ایجاد این زخم ها استفاده از تشک های مواج است. که این تشک ها خود انواع گوناگونی دارند.

1) تشک‌های ژله‌ای: تشک های ژله مانندی هستند که  فشار سطح را کاهش داده و همچنین یک سطح خنک‌ تر و راحت‌ تر برای خوابیدن فراهم می‌کند.

2) تشک های تسکین فشار: تشک هایی هستند که توسط یک پمپ الکتریکی به طور متناوب پر و خالی می‌شوند.

3) جایگزین کامل تشک: این تشک جهت تسکین زخم‌های بستر ایجادشده به دلیل استراحت طولانی در تخت خواب طراحی‌شده است که  به 130 حباب عایق‌بندی شده مجزا، جهت تقسیم متوازن وزن و حمایت بهتر، تجهیز شده است.

4) سیستم تشک فشار هوا: این تشک ها مخصوص زمانی هستند که زخ ها ایجاد شده اند این تشک ها دارای ردیف ‌هایی از سلول‌ های پرشده با هوای نرم و متصل به هم می‌باشد که با شکل بدن تطابق پیدا می‌کند و باعث بهبود زخم ها می شوند.


تشک های مواج را از شرکت لوازم پزشکی درمان شو تهیه کنید.

  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰
به طور کل ما دو نوع دماسنج داریم 1) الکلی 2) دیجیتالی
سرعت اندازه گیری دما، در تب سنج های الکلی یا جیوه ای در حدود 3 دقیقه است در صورتی که دیجیتالی ها این کار را در عرض 1 ثانیه و یا حتی کمتر از یک ثانیه انجام می دهند.
در دماسنج های الکلی یا جیوه ای خواندن عدد اندازه گیری شده سخت است و خطای دید در آنها بسیار زیاد است در صورتی که در دیجیتالی ها به دلیل بهره مندی از صفحه نمایش، خواندن عدد اندازه گیری شده را سهولت بخشیده اند.
و اما در دماسنج های دیجیتالی نگرانی هایی که در مورد شکسته شدن شیشه یا پخش شدن مایع خطرناک جیوه وجود داشت را از بین برده اند.


از هر تب سنجی که استفاده می کنید بهترین نوع اندازه گیری رکتال (مقعدی) است. 


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

هوای اطراف ما دارای  78 درصد نیتروژن، 1 درصد آرگون و فقط 21 درصد اکسیژن می باشد حال بیمارانی وجود دارند که به اکسیژن خالص احتیاج دارند. دستگاه اکسیژن ساز وسیله ای است که به کمک آن اکسیژن خالص وارد بدن این بیماران می شود.

بیماران ریوی که دچار انسداد ریه هستند یا آمفیزم ( تجمع هوا در ریه‌ها ناشی از مصرف سیگار) دارند این روش بسیار موثر است. بیمارانی که سابقه تشنج، تجمع مایع در سینوس‌ها، گوش و سایر حفرات بدن، جراحی‌های چشمی یا داشتن بیماری‌های چشم، کسانی که از داروهای شیمی‌درمانی و داروی دی‌سولفیرام( در درمان الکلسیم کاربرد دارد)‌ استفاده می کنند از موارد منع استفاده از این روش هستند.


تجهیزات پزشکی درمان شو


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

ماساژور پا

ماساژور به طور کل وسیله ای است که باعث بهبود خستگی و گردش خون منظم خون می شود.
ماساژ پا می تواند فواید متعدد و گوناگونی برای شما به همراه داشته باشد.
1) می توانید بعد از عمل های جراحی از ماساژور پا استفاده کنید ماساژ پا باعث بهبود بازسازی بافت و کاهش چسبندگی و تورم بعد از عمل و جراحی  در پاها می شود.
2) استرس و خستگی ذهنی را کم می کند.
3) می تواند باعث بهبود در روند خواب شما باشد. همچنین ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.
4) جالب است بدانید ماساژ حتی باعث پایین آمدن فشار خون می شود. افرادی که حداقل یک هفته و به مدت 10 دقیقه ماساژ پا را انجام می‌دهند، به طور محسوسی باعث کاهش فشار خون بالای آنها می‌شود.
5) استفاده از ماساژور می تواند باعث کاهش تورم پاها شود.


  • darmanshow darmanshow
  • ۰
  • ۰

یکی از کارهایی که می توان برای رسیدن به آرامش انجام داد یک ماساژ خوب و حرفه ای است.

ماساژ میتواند به روش های گوناگونی انجام شود مثلا اینکه به یک مرکز ماساژ مراجعه و فرد ماساژور این کار را به روش سنتی و با استفاده از دست و روغن های مخصوص انجام دهد.

یا از دستگاه های ماساژور استفاده کرد.

انواع ماساژور

1) ماساژور پا: درزندگی امروزه که اکثرا در محل کار یا جاهای مختلف نشسته ایم یک ماساژ برای پا می تواند باعث رفع خستگی و بسیار آرامش بخش و دلخواه باشد. از مزایای ماساژور پا می توان به افزایش گردش خون، تسکین آسیب های پا و مچ پا، تسکین تنش و استرس، درمان سردرد، کاهش فشار خون و درمان تورم در زنان باردار اشاره نمود.

2) ماساژور صورت: ماساژور صورت وسیله ای است که با استفاده از آن می توان از پیری و ایجاد چین و چروک زودرس رهایی یافت. این ماساژور از طریق تحریک پایانه های عصبی پوستی باعث جوانسازی پوست می شود.


  • darmanshow darmanshow