درمان شو

  • ۰
  • ۰

سنجش فشار خون به صورت مرتب می تواند از بروز خیلی از حملات قلبی جلوگیری کند.چرا که امروزه فشار خون یکی از 10 دلیل اصلی بیماری های قلبی منجر به فوت درکشورهای جهان است به طوری که به آن قاتل خاموش می گویند.

فشار سنج انواع گوناگونی دارد. 

1) دیجیتال: شنوایی (توسط پزشک) با فشارسنج های جیوه ای و گوشی پزشکی و 2- دیجیتالی (توسط دستگاه) صورت می گیرد. در حال حاضر، در سطح بازار، محدوده وسیعی از فشارسنج های دیجیتال موجود است. به طور کلی فشارسنج دیجیتال به دو گروه فشارسنج دیجیتال مچی و فشارسنج دیجیتال بازویی تقسیم می شود. از آنجایی که خطرات فشارخون بالا بر تک تک اعضاء بدن است، درنتیجه این یک امر واجب است که در هر خانه ای یک دستگاه فشارسنج باشد و چون فرد حرفه ای در خانه نیست، فشارسنج دیجیتال که سنجش را به طور اتومات انجام می دهد، جزء پرمخاطب ترین دستگاه های فشارسنج محسوب می شود.

2) فشارسنج عقربه ای: پرکاربردترین نوع فشارسنج عقربه ای است که در بیشتر کلینیک ها و مطب ها از آن استفاده می شود اما در خانه ها هم از آن استفاده می شود.

3) فشارسنج جیوه ای: فشارسنج های جیوه ای به دلیل وجود جیوه در ساختارشان خطرناک و سمی هستند و باید فقط در کلینیک ها، مطب ها و جاهایی که خطر شکسته شدن آن ها کمتر است استفاده شوند. به همین دلیل استفاده از فشارسنج های جیوه ای برای مصارف خانگی توصیه نمی شود.


  • ۹۷/۰۴/۲۶
  • darmanshow darmanshow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی