درمان شو

  • ۰
  • ۰

به طور قطع می توان گفت خرید تجهیزات پزشکی یکی از مشکل ترین و حساس ترین انواع خرید است چرا که پارامترهای زیاد و متنوعی وجود دارد که یک خریدار حین خرید باید به آن ها توجه کند تا بعد از خرید کالا پشیمان نشود مخصوصا اگر دستگاه از نوع وسیله با قیمت بالا و عملکرد حساس پزشکی باشد.

ما در این مقاله سعی داریم تمام دغدغه های فکری شما را رفع نماییم تا با خیال راحت و اطلاعات کامل بتوانید یک دستگاه پزشکی خوب را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

به طور کلی تجهیزات پزشکی به سه دسته 1. مصرفی(یکبارمصرف ها مثل سرنگ)، 2. دستگاهی و سرمایه ای(مثل دستگاه سی تی اسکن)، 3. نیمه مصرفی(دستگاه هایی که به همراه وسایل یکبارمصرف مخصوص خود استفاده می شوند) تقسیم می شوند.

نکات مورد توجه هنگام خرید شامل موارد ذیل می شود:

 

  1. تاییدیه های معروف کیفی

مهم ترین شاخصی که می تواند معرف یک محصول با کیفیت خوب باشد برخوردار بودن از تاییدیه های معروف کیفی می باشد که می توان از میان آنها به ترتیب سخت گیرانه ترین، از

  • FDA آمریکا (بالاترین استاندارد تجهیزات پزشکی که فروش آن کالا را در امریکا مجاز می کند)
  • CE اروپا
  • و ISO 13485

را نام برد.

 

  1. سطح خطر و ریسک وسیله

هنگام خرید یک وسیله پزشکی باید توجه کنید که سطح خطر آن وسیله چقدر است و بسته به داشتن سطح خطر بالاتر، تحقیق و حساسیت بیشتری درباره وسیله ی پزشکی داشته باشید.

 

  1. محصول خود را از چه کسی خریداری نمایید؟

  • یکی دیگر از مهم ترین نکته در هنگام خرید کالای پزشکی این است که کالا را از چه کسی تهیه می کنید.
  • هنگام خرید باید توجه داشته باشید که اعتبار و سابقه فروشنده مخصوصا در زمینه خدمات مشتریان تا چه میزان است؟
  • در عین حال تعهد فروشنده در زمینه خدمات پس از فروش و گارانتی وسیله چقدر و چگونه می باشد؟
  • و اینکه اگر وسیله ی پزشکی نیازمند آموزش تخصصی در ارتباط با کاربری آن دارد، تعهد شرکت برای ارائه ی آموزش های لازم چگونه است؟
  • قیمت وسیله : اخرین نکته در این رابطه این است که با توجه به اینکه قیمت تجهیزات پزشکی در مقایسه با وسایل الکتریکی دیگر بسیار بالا است و همچنین پورسانت های بسیاری که به واسطه ها جهت فروش بیشتر تجهیزات پزشکی تعلق می گیرد، سبب شده است تفاوت های بسیاری در قیمت تجهیزات پزشکی عرضه شده در بازار، ایجاد شود و همچنین موجب شده است بسیاری از افراد غیر متخصص و نیز غیر مرتبط با رشته تجهیزات پزشکی، اقدام به فروش تجهیزات پزشکی کنند. بنابراین هنگام خرید از مناسب بودن قیمت وسیله ی عرضه شده توسط فروشنده اطمینان حاصل نمایید.

 

  1. لوازم جانبی تجهیزات پزشکی :

هنگام خرید دقت نمایید که تمامی تجهیزات جانبی مورد نیاز وسیله ی پزشکی، به همراه وسیله به شما ارائه شده باشد.

 

  1. هزینه های جانبی وسیله :

بعضی از وسایل پزشکی نیازمند یک سری لوازم مصرفی جانبی هستندکه مخصوص مدل خود می باشند. پس لازم است حین انتخاب وسیله ی خود از قیمت لوازم مصرفی جانبی مخصوص مدل و برند دستگاهتان، اطلاعات لازم را کسب کنید.

در آخر لازم به ذکر است که فروشگاه درمان شو سعی کرده است بتواند تمامی این دغدغه های فکری خریدار حین خرید را برطرف نماید و از میان کالاهای مصرفی پزشکی موجود در بازار معتبرترین آن ها را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.



نکات مورد توجه حین خرید کالای پزشکی

  • ۹۷/۰۱/۰۹
  • darmanshow darmanshow

نظرات (۱)

وبلاگ بسیار زیبا و آموزنده ای دارین
تبریک میگم
خوشحال میشم از وب ما دیدن کنید و از دنبال کنندگان ما باشید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی